Räkenskapens Konung


Igår kom ledamoten för den svenska rödnackeföreningen in med en påse pantflaskor.
Panten uppgick till 13 piastrar. Med det totala inköpet minus pantsumman uppgick priset till 9 kronor.
Frid och fröjd.

Idag kom samma man dragandes på sina fötter in på nytt med budskapet att jag tagit för mycket betalt under gårdagens session. Jag talar givetvis om allas vår Släpen!
Med den erotiskt grymtande stämman som påminner om en förhistorisk figur mitt i bajsandets krämpor talte han:

- Du hav töjö för mychy betart igår!
- Jaha? Hur tänkte du då?
- Ji had trettorn kroner i pant å handle för tjytvå.
- Ja, det minns jag, och då tog jag 9 kronor betalt. 22-13=9.

En lång tystnad följde primatens räkenskap. När kugghjulen äntligen kommit i symbios fick jag en varm ursäkt för hans bryska framtoning då han sade:

- Ja. Da jere klart!

...och Släpen lommade hem.

Kommentarer
Postat av: Carro

Hahaha så läjd! Och gubben på bilden ser verkligen sniken ut:)

2009-09-29 @ 09:23:57
URL: http://carrolundmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0