Tomtemor


Som bekant tillhandahåller vi en pakettjänst på jobbet vilket innebär att kunder kan få sina paket skickade till oss och där hämta ut dem med leg och avisering.
För det mesta vägrar folk acceptera att det krävs en avisering/bekräftelse på att man nu kan hämta ut sitt paket efter utsatt tid.
Av tio samtal till butiken på en dag är det runt sju stycken av folk som ringer och frågar om dennes paket kommit.
När jag sedan ställer frågan om personen fått en avisering är det sex av dessa sju som inte fått någon men avvisar det snabbt genom att säga att dom har faktiskt ett kolli-id.
Jaha, så bra då. Jag kan omöjligt leta efter ditt paket med ett nummer logistikföretaget använder i frakten. Vidare kan jag ändå inte lämna ut det eftersom du inte fått någon avisering.
Så är den eviga cirkeln av misantropisk legering sluten. Utan ände och utan hopp snurrar hjulet vidare.

Häromdagen fick jag dock uppleva en ny approach än den vanliga bristen på förståelse och insikt.
En medelålders kvinna kom in för att hämta sitt paket från något sminkföretag. Hon hade tom. fått en avisering. Prima liv.
Hon läste upp de siffror som stod i meddelandet, bläddrade ner och mumlade vad hon läste.
- Legitimation obligatoriskt...
- Ja.
- Men... det har jag ju i bilen.
- Jaha, ja, jag ska ingenstans så...

Av den responsen lade sig en lätt vredgad slöja över hennes rynkiga anlete.
Hon höjde rösten i irritation och förvåning när hon sade:
- Måste jag hämta det?!
- Ja.

Jag fortsatte att fylla i blanketten åt henne med datum osv. i väntan på att hon skulle gå de tio stegen för att hämta det leg aviseringen krävde.
Tomtemor stod kvar och stirrade några sekunder innan hon fnös ljudligt och vände på klacken.
Hon slet upp dörren, vände sig om, fyllde lungorna till bristningsgränsen och med ett imponerande magstöd lät hon sin röst höras:
- SÅ JÄVLA LÖJLIGT! DU KAN BEHÅLLA DET! VI SKITER I DET!

Fläktremmen tjöt ända in i butiken när hon några sekunder senare slirade ifrån parkeringen och lämnade sin sminkförsändelse på samma plats som när hon kom. Det ligger fortfarande kvar.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hahahaha!!!

Så himla löjligt att bli arg på dig, när det inte är du som sätter reglerna :D

2009-11-22 @ 22:34:45
URL: http://polkadotcadaver.blogg.se/
Postat av: Beschki

hahaahaaaa

jag e sån som ringer om paket hahaaaaaaa

2009-12-01 @ 17:53:16
Postat av: Carro

Ja, man ska aldrig upphöra att förvånas så mycket idioter det finns! Tur att man kan skratta åt eländet:)

2009-12-12 @ 12:25:10
URL: http://carrolundmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0