Dörrvakten

Det var längesedan det hände nåt som förtjänar en plats på löpsedeln nu. Ett och annat måndagsexemplar har förstås rumlat in men inget utöver den normala idiotnormen.
Men det är klart... vi har ju Dörrvakten.

Dörrvakten är en man som antagligen föddes med gåstavar som ytterligare lemmar, de verkar vara hans bröder och bundsförvanter i vått och torrt. Ibland tror jag tillochmed att han för en dialog med dem.
Hans anledning och primära åliggande att komma in i butiken är endast för att stava sig ner till porrhyllan, granska, betrakta och beundra. Grundligt.
Jag har till dags dato aldrig varit med om att han faktiskt köpt något. Inte en endaste gång. Han kommer in, tittar på de nya fibborna (ibland med fingrarna) och så var saken klar. Nästan.

På utvägen har han ett problem. Han vill absolut inte öppna dörren, så i stället för att ta grepp om dörrhandtaget, luta sig framåt några grader och gå står han och väntar på att någon annan ska komma in eller gå ut så han hinner springa igenom innan dörren stängs. Det har hänt att han stått och suckat ljudligt i upp till tio minuter i väntan på att bli utsläppt. Tidvis har jag blivit trött på att höra hans flåsande och klagande suckar och har således hållit dörren öppen så han kan gå.
När dörren öppnas av mig eller någon annan kund får han ett uttryck som kan beskrivas som en skräckblandad förtjusning. Samtidigt som han ser ut att bli överlycklig stressar han så snabbt han kan för att hinna ut innan porten stängs. Tillsammans med sina gåstavar är Dörrvakten som Indiana Jones och hans hatt.

Igår, fredag, var han in för att titta på porren igen. Jag hade rätt mycket att stå i och hade inte tid att släppa ut honom då det var kunder i butiken. Han stod sniket och lurpassade när en kund skyndade ut, Dörrvakten stressade förstås efter. Butiken har två dörrar. Han hann inte ut innan den andra slagit igen.
Som ett experiment låtsades jag inte märka att han var fast som ett djur i en bur och tänkte att nu måste han väl ändå öppna dörren själv. Det gjorde han förstås inte. Några kraftiga avgrundssuckar och fem till tio minuter senare kom nästa kund in och Dörrvakten ut.

Undrar om han stänger dörren när han använder offentliga toaletter?

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hahahaha! Jag måste träffa denna fantastiska dörrvaktsman :P

2009-11-07 @ 20:51:07
URL: http://polkadotcadaver.blogg.se/
Postat av: Tessy

Märkligt, de enda jag tänker efter att läst detta. Kan verkligen förundras över hur vissa människor fungerar...å ännu märkligare är att alla stollar verkar ha din affär som stam ställe...

2009-11-18 @ 19:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0