En sammanfattning



1) Under gårdagen kom en kille som aldrig var en dag över tretton in. Inte ens en begynnande moppemusch till sin fördel ville han köpa cigaretter.
- Jag tareeh, ett paket xxx. Röda.
- Då behöver jag ett leg då.
- Men vadå, det är ju morsan som ska ha.
- Jaha, men är du inte minst arton kan jag inte sälja till dig.
- Men hon står ju å väntar!
- Sorry.

Killen ser lite besvärad ut men accepterar och går ut. Morsan, yeah right.
Kort efter stövlade hon in. Mamman.
- xxx. Röda.
Tar fram. Tar betalt.
- Nog hade väl du kunnat sälja!

Det är verkligen inte likt mig att moralpredika, men allvarligt talat! Vad sänder det för budskap till sonen egentligen?
...Kan ändå inte annat än undra hur det låtit om jag faktiskt gjort det.

2) En tjej slängde fram en laminerad lapp där det stod något i stil med:
"Jag är döv. Hjälp mig till ett bättre liv, köp mina grejer".
Kan ju inte vara ett svin genom att peka på dörren och teckna en moonwalk så utan att egentligen ha något val köpte jag en penna. Femtio kronor. Hon sprang glatt ut. Pennan var trasig. Fanns knappt nåt bläck kvar heller.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Minns en gång i tiden när min mamma mutade mig att cykla till "Pikku ICA" och köpa cigaretter åt henne. Det här var sent 80-tal någon gång. Hon erkänner inte idag att hon gjort det, -"nääää, så har jag aaaaaldrig gjort".

Många gånger blev det inte heller.



.. man ska inte lita på minoriteter.. döva, blinda, handikappade, dvärgar, tornedalingar ;)

2009-05-06 @ 13:10:49
URL: http://polkadotcadaver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0