Tiden läker alla sår



En äldre herre styrde sin rullator mot kaffehyllan samtidigt som en hätsk man i ca 35-årsåldern pilade runt i butiken och slet åt sig diverse varor. Den hätska mannen verkade påtagligt stressad och irriterad denna eftermiddag. Han såg ut att ha genomlidit en dag av problem och motgångar på jobbet, en vredgad kärring i hemmet och efter allt detta insett att kylen var tom. En dag man hellre hängt med Gudrun Schyman, en riktig skitdag helt enkelt.
Den äldre herren styrde saktmodigt sin Bentley mot kassan medan den hätska mannen gjorde ett spurtförsök, dock befann han sig längst bort i butiken så med en hårsmån hann ålderdomen före.
Med små muskelryckningar i ansiktet accepterade han sin plats i kön.

- Kaffe.
- Jo.
- Det måste man ju ha.
- Ja, visst.
- Nää, inte kan man vara utan sitt kaffe inte.
Under ovanstående dialog hade den äldre mannen fortfarande inte hunnit få upp kaffepaketet från rullatorn till disken.
Den hätske suckade ljudligt och trampade lite på stället i ett försök att signalera sitt missnöje över tidsaspekten.
- Jag glömde kaffet sist.
- Ja, men nu är det ju fixat svarade jag.
- Har man glömt det en gång får man gå två gånger, hehe.
- Precis. Då blir det xxx kronor.
- Va?
- Det blir xxx kronor.
- Jahaa, du förstår, jag hör så dåligt numera. Annat var det när man var ung...
Och DÄR kom historien om hur det var förr. Givetvis gick det inte fort att komma till punkt. Jag försökte hjälpa honom på traven så det skulle gå snabbare men...
Jag tittade upp på den hätska mannen vars ansikte hade gått från klassisk grisrosa till en något rödare ton. Suckar, trampanden, hatblickar.
 
- ...och så var det förr. Vad sa du nu att det blev?
- xxx kronor.
- Just det. Då ska vi se om det finns såna pengar här då.
Den äldre herren trevar efter plånboken och hittar den slutligen i en av jackfickorna. Den hätske mannens röda ton verkar nästan ge vika när han förstår att nu äntligen är det bara för gubben att slänga upp en hundring, flytta sig åt sidan, ta emot växeln och äntligen låta honom få betala och get the hell out of Dodge, men tiden läker inte alltid alla sår. Ibland river den upp nya.
- Eeeen... tvååå... treee...

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hahahaha, underbart beskrivet :D

Skrattar högt för mig själv

2009-06-11 @ 11:04:16
URL: http://polkadotcadaver.blogg.se/
Postat av: erika

hehe. Ja jag säger bara. Nu vet du hur jag har det på jobbet varje dag, minst 10 ggr om dagen:D

man kan inte heller vara elak och säga att man inte har tid. stackarna dom lever ensamma hela dagarna. Klart dom måste få lätta på hjärtat hos oss:D

2009-06-11 @ 21:53:22
URL: http://perikka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0