Dödshjälp i Norrbotten



Längtar du efter döden? Har du lust att göra det? Bli Grosshandlare du med och få det överstökat!
Ja, så skulle en annons på platsbanken kunnat se ut om den skrivits idag, ty idag har jag blickat in i negativitetens, själastryparens bottenlösa ögon. Kunder + Paket + Grosshandlarn = Dödslängtan.
Vad är det som är så svårt med att läsa och förstå skriven svenska?
På paketaviseringen står klart och tydligt att legitimation obligatoriskt skall uppvisas vid uthämtning av paket samt att om man är bud skall både budets och mottagarens legitimation visas upp.

In kommer en gubbe iförd en gammal tröja från Sportjohans glansdagar som surt säger att han ska hämta paket.
Jag ber således om ett leg och klagoströmmens fördämningar brister. Oh, Gud allsmäktige så jobbigt och bökigt det skulle vara då.
- Det är ju rena helvetet att hämta paket!
Det var bättre förr osv. etc. Det vanliga dravlet helt enkelt.
Själastryparn får slutligen upp sitt leg. Jag läser att han heter Lucifer Satansson vilket inte överrensstämmer med namnet på aviseringen. Jag måste alltså fråga efter mottagarens leg. likaså vilket han naturligtvis inte hade med sig, och på sedvanligt kundmanér är det såklart mitt fel.
- Vad ska det vara bra för? Varför ska du ha två leg?! Det räcker väl med mitt?!
- Jamen paketet är ju aviserat till en annan mottagare än dig, därför måste jag ha både ditt och hennes.
Detta var inte särskilt populärt hos Själastryparn så efter att ha stått å ätit upp all bajs han skyfflade tänkte jag att ok, bara han kan rabbla personnumret på mottagaren flytande så får det väl duga. Jag har ju trots allt hans personuppgifter om det skulle vara något.
Han kunde inte de fyra sista så ännu en tallrik träck dukades upp, problemet var att jag började bli väldigt mätt.

Som ett sista försök att vara vänlig och hjälpsam föreslog jag att han kunde ringa tanten i fråga så kunde jag ställa några kontrollfrågor.
- NÄ! Hon är inte anträffbar!
- Nähä, då blir det värre. Jag har gjort allt jag kan och mer därtill.
En fekaliebakelse till efterrätt och sen sprang han ilsket ut ur butiken bara för att komma tillbaka kort därefter.

Själastryparn hade tydligen hennes leg. i bilen.
Han var så förbannad att rösten darrade när han med kraftig stämma sa:
- Fråga mig varför det ska vara så jävla krångligt att hämta paket!
- Ska jag fråga dig det?
- JA! FRÅGA!
- Jag ska fråga dig alltså?
- Fråga mig varför det ska vara så inihelvete krångligt att hämta ett paket!
- Eeh, okej... Varför ska det vara så inihelvete krångligt att hämta ett paket?

Då först fattade han sin bakvända frågeställning och blev av detta än mer uppjagad i vetskapen att han gjort bort sig.
Han stammade något halvdant, kippade lite efter andan samtidigt som skammen tyngde allt mer.
- Säg att dom gör det ännu krångligare så har ni snart inga kunder alls!
(Och det är vi som skriver logistikföretagens regler och förordningar för att..? Reds. anm.)
Sen gick han återigen ut i tron att segern var hans.

Varför välja Schweiz när Piteå erbjuder samma sak?

Kommentarer
Postat av: Veronica

skrattar mig harmynt

hatar ordet -kund-, hatar även talesättet "Kunden har alltid rätt", sen när då? Har ta mig fan aldrig varit närheten av det ens.

2009-06-18 @ 09:26:26
URL: http://polkadotcadaver.blogg.se/
Postat av: Anonym

jävligt bra skrivet

2009-06-18 @ 10:10:34
URL: http://minnahokka.blogg.se/
Postat av: Carro

Hahaha, så jävla pinsam gubbe!

2009-09-18 @ 08:33:56
URL: http://carrolundmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0