Brytningsfel




Ny vecka, nya hjältar. Epopéerna verkar aldrig sina.
Idag, måndagen den 4/5 -09 får vi stifta bekantskap med en man vars glasögon inte följde med på hans besök till butiken.
Däremot hans törst och en barock doft inte ens surströmmingsälskare kan älska.
Karln smyger girigt runt staplarna med sexpack likt ett utsvultet lejon kring savannens läskande antiloper.
- Hav ji int Pripps Blå?
- Står det inga bland de övriga?
- *Ehrm* Ji hav int glasiga ve me..

En scout, Rocco Siffredi och en grosshandlare lever alla efter samma kod: Alltid redo! så jag stegar fram för att assistera.
Inga Pripps Blå.
- Men si förbannat!
- Det finns lösa i kylen där borta istället.
- Jer dem kall?
- Ja, det hoppas jag. Annars är det nåt fel på kylen.
- Usch! Blöö! Da få he va.

Jaha, ok. Jag återgick till att fylla på lösgodis men hann inte långt förrän karln viftade med armen i en kom-hit-gest.
- Ja?
- He få bli haijna. Ärne trikommafem?  Ja, ji hav int glasiga ve me.
- Jodå, det är trekommafemmor.
Med entusiastiska kliv skrider han fram mot kassan och odören av avslagen, varm pilsner med ett stänk av svett skär genom min nasal likt en dolk i en ungbjörk. En kompakt vägg av utsökt äckel slår hårt och hämningslöst.
- Hur mychy bli he?
- Sextioen och femtio.
Karln mumlar något ohörbart och tar upp sin portmonnä. Han försöker fokusera på kassans digitala siffror...
- Ji hav int glasiga ve me. Sexti... å... femti...
60,50:- ligger på disken. Han kisar lite, försöker än en gång fokusera...
- Sexti å femti?
- Sextio EN och femtio.
- Jamen LUGN POJK! JI HAV INT GLASIGA VE ME!
Han slänger upp en krona.
- Så! Jer du nöjd?!
- Jag är så nöjd så. Tack.
- Ji hav ju int glasiga ve me!

Nä, det hade säkert gått mycket bättre om så vore fallet, Stinky.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jävlar vad underlig denna man var. Skitläskigt när han stod och stirrade på ölen, jag fattade inte riktigt vad han pysslade med.. så jag flyttade mig. Tur att jag gjorde det, kände stanken när han gick förbi. En blandning av vitlök, otvättat hår, svett och öl.

2009-05-05 @ 09:15:26
URL: http://polkadotcadaver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0